Ceahlău 1995
Anul 1995 a reprezentat o nouă premieră, în sensul că am început să ne deplasăm cu maşina, ceea ce prezintă multe avantaje în excursiile pe munte, dar şi o serie de inconveniente (ca să nu le zic dezavantaje). Avantajele majore ar fi că nu mai depinzi de nici un mijloc de transport gen tren sau autobuz şi câştigi uneori mult timp; altul ar fi acela că poţi lua cu tine lucruri care în mod obişnuit nu îţi permiţi să le cari în rucsac şi uneori ai fi vrut să le iei; mai putem pune la socoteală şi faptul că te poţi aproviziona pe traseu mult mai uşor. Inconvenientul principal ar fi acela că trebuie de multe ori să îţi regândeşti toate traseele astfel încât să revii cumva la maşină. Chiar şi pentru munţi ceva mai mici, gen Ceahlău să zicem, nu îi poţi traversa fiindcă te-ar scoate la zeci de kilometrii de maşină !

1. Durău - cabana Fântânele - Toaca - Dochia - Căciula Dorobanţului

Dar să lăsăm teoria şi să revenim la vara lui 1995, când profitând de avantajul maşinii, am vizat mai multe obiective. Am reuşit să ajungem mai întâi pe Rarău dinspre Câmpulung, pe un drum care deja se deteriorase şi cu greu putea fi parcurs, în anii următori el devenind impracticabil pentru turisme normale. Aici am făcut o scurtă vizită până la Pietrele Doamnei şi Piatra Şoimilor. Pietrele Doamnei, deşi nu e cel mai înalt vârf din Rarău, este cel mai spectaculos, şi merită tot efortul de al urca. De fapt e impropriu zis vârf, fiind o aglomeraţie de stânci verticale. Un alt traseu ce merită parcurs ar fi cel până la vf.Rarău şi Popii Rarăului care e mai mult o plimbare, pe culmile domoale din zonă. Tot de aici se poate ajunge şi pe vf. Giumalău, dar până acolo traseul e mai lung şi merită făcut într-un singur sens, cu posibilitatea de a rămâne la cabana Giumalău, sau de a coborî spre Zugreni. A doua zi am coborât spre valea Bistriţei prin Chiril, şoseaua pe acea variantă prezentându-se mai bine.
Am ajuns astfel la Durău, de unde am abordat o versiune 'clasică' de urcat : Durău - Fântânele - Toaca - Dochia şi retur. Sunt totuşi două lucruri notabile (pe lângă vremea foarte bună) : am urcat pe vf.Toaca pe scările de lemn care deja prezentau ceva lipsuri, şi am ajuns pe vf.Ocolaşul Mare. Din păcate accesul pe acest ultim vârf avea să fie interzis ulterior, şi deşi au fost discuţii destul de aprinse, cei ce administrează acum muntele nu au mai ridicat interdicţia. Eu rămân în tabăra celor care cred că s-a procedat greşit, mult mai util ar fi fost să fi interzisă părăsirea potecii ce duce pe vârful respectiv. Atât vf.Toaca cât şi vf.Ocolaşul Mare reprezintă două puncte de 'belvedere'.
Ne-am întors pe traseul pe care am urcat, având timp şi de ceva poze la 'Căciula Dorobanţului' şi la cabana Fântânele. Lume multă ca de obicei în Ceahlău atât pe trasee cât şi pe la cabane. Majoritatea ajung însă doar până la Fântânele sau Cascada Duruitoarea şi mai puţini până la Dochia. Un traseu relativ uşor şi relaxant care ne pregătea pentru anii următori să abordăm şi munţi ceva mai dificili.